vrijdag 28 maart 2014

Een spannende uitdaging: The Ice Challenge

















Vandaag geen gezond recept, een handige tip of iets anders wat met gezond eten te maken heeft. Vandaag iets totaal anders, maar wel iets wat ik graag met jullie wilde delen! Benieuwd?

Vanavond ga ik meedoen met The Ice Challenge. Een kilometer met blote voeten over het ijs van het  THIALF Stadion in Heerenveen. Verklaar je me al voor gek? Ik mijzelf namelijk wel.

Wim Hof is The Ice Man en kan uren in ijs zitten, heeft een marathon op blote voeten en zonder t-shirt gelopen en zwemt onder bevroren ijs. Vanavond wil hij een record maken voor het Guinness Book of Records. Over ijs lopen schijnt te kunnen, maar hoe precies hoor ik vanavond.  Wil je meer informatie over Wim Hof? Bekijk het onderstaande filmpje.

Mijn moeder vertelde een aantal weken geleden dat zij mee ging doen met The Ice Challenge. Mooi niet dat ik mijzelf dat aan ging doen, dacht ik. Maar na een paar dagen leek het mij een ontzettend toffe uitdaging. Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe sterk ik mentaal ben en of ik kan doorzetten. Daarnaast heb ik ook de theorie van mijn moeder in mijn achterhoofd en moet het lukken. Als mijn moeder namelijk iets moet dan wat niet leuk is, rekent ze uit hoeveel minuten het duurt. En dan zegt ze bijvoorbeeld tegen zichzelf : "15 minuten op een heel leven moet ik wel kunnen uithouden". Daar moest ik aandenken, dacht aan hoe lang je over een kilometer ongeveer doet en heb mij opgegeven!

Deze uitdaging doet me ook denken aan het experiment dat ik met de zak snoep deed. Daar heb ik ook een artikel over geschreven. Lukt het mij, net zoals met de zak snoep, om door te zetten en mijn doel te bereiken? Ik ben heel erg benieuwd.


Lijkt het jullie leuk om na de uitdaging een artikel te lezen over hoe het is gegaan en wat er allemaal in mijn hoofd is omgegaan? Laat het weten in de comments. 

Volg Suikervrij Eten op Facebook en Bloglovin!

3 opmerkingen:

  1. Jaa! Maak alsjeblieft een blogpost over je ervaring, ik ben heel benieuwd. Ik zou het zelf voor geen goud willen doen, haha. Veel succes vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Friesland wordt wel heel heldhaftig gepresenteerd zeg! Het valt wel mee (ik woon er) haha!

    BeantwoordenVerwijderen