woensdag 26 maart 2014

Suikervrij eten: een jaar later




Ongeveer een jaar geleden begon ik met suikervrij eten. Niet direcht van de één op de andere dag natuurlijk. Ik begon het brood te vervangen voor crackers en maakte veel fruitsmoothies. Ook kwamen er geen 'zakjes' meer in huis, waar je bijvoorbeeld een pastasaus van kon maken. Vanaf toen maakte ik alleen eten met 'echte' producten.  Na een paar maanden verving ik de crackers voor salades en van de fruitsmoothies maakte ik groentesmoothies. Ik las veel op andere blogs en de suikervrije eters voelde zich allemaal goed, hadden een stralende huid en haar. Maar ik merkte nog niet heel veel verschil. Nu een jaar later, kan ik eindelijk vertellen wat er veranderd is.


Afgevallen

Allereerste ben ik door deze levensstijl afgevallen. Ik weet niet precies hoeveel, want de weegschaal is nooit echt een goede vriend geweest. Maar aan mijn kleding merk ik zeker dat ik ben afvallen. Wel één en soms twee maten kleiner. Naast suikervrij eten heb ik ook 2/3 keer in de week gesport. Met alleen gezond eten lukt het natuurlijk niet. Sporten is ook heel erg belangrijk!
















Betere huid

Ook is mijn huid verbeterd. Ik heb nog steeds geen stralende modellenhuid, maar het ziet er al een stuk beter uit vergeleken met een jaar geleden. De roodheid is veel minder geworden. Helaas zijn mijn wallen nog niet vetrokken en is mijn haar ook nog niet heel veel verbeterd. Maar ik ben heel erg blij dat mijn huid wel verbeterd is!












Bron

Meer energie

Voordat ik suikervrij at had ik vaak een dip na de lunch en avondeten. Ik merk nu dat ik na mijn lunch en avondeten geen dip heb en niet de behoefte heb om even een powernap te doen. Dat komt doordat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.






















Bron

Lekker eten

En niet geheel onbelangrijk: het eten is heel erg lekker! Een eigen gemaakte pastasaus van echte tomaten is vind ik veel lekkerder dan een kant-en-klaar saus uit een potje. Zelf maken is zo gebeurd, gezonder en lekkerder.
















Bron

Het suikervrij eten heeft me dus zeker beter laten voelen! Hopelijk heeft dit artikel je geholpen om een beter beeld te krijgen wat suikervrij eten met je  kan doen.

Zijn er meer die al langer suikervrij eten en voordelen ervaren?

4 opmerkingen:

  1. Hoi Dodo, ik heb in 2006 100% Montignac gedaan: dus ook suiker vrij. Ik begin de dag met 0%vet yoghurt en een schep suikervrije jam er in van b.v. Zonnatura en je hebt tot ±14:00 uur geen honger. Je bloedsuiker spiegel blijft laag. Ik ging van maat 42 naar 38. Drink je ook geen wijn/bier?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margot, dank voor je antwoord! Leuk :) Knap dat je dat gedaan hebt en er zoveel mee bent afgevallen. Ik drink amper wijn en helemaal geen bier. Ik hou sowieso niet zo van alcohol, dus vind het geen probleem om het te laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een tijdje geleden ook gestopt, maar langzaamaan sluipt het er weer in. Wel ben ik kokosbloesemsuiker blijven eten. Dit is een natuurlijker suiker die minder invloed heeft op je bloedsuikerspiegel (geen suikerdips meer) en gezonde voedingsstoffen bevat, maar dikke kans dat je dat al wist. Ik heb een heel lekker recept voor kruidcakejes op mijn blog staan waarin ik deze suiker gebruik! Ik volg je blog in elk geval via bloglovin' want ik wil weer minderen, merk ik. Leuke blog!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap dat je een tijdje geleden gestopt bent. Hoop dat het je lukt om het weer op te pakken en dat de makkelijke recepten op deze blog je misschien kunnen helpen. Ik ga ook zeker even een kijkje nemen op jouw blog. Heb deze kokosbloesemsuiker gekocht en ben nog op zoek naar recepten :)

      Verwijderen