zondag 20 april 2014

Geen tijd om te ontbijten, wat nu?



































We weten allemaal dat ontbijten heel erg gezond is en een belangrijke start van de dag. Wanneer je wakker wordt heb je lange tijd niets gegeten en is het verstandig om weer even bij te tanken. Zo krijgt je lichaam weer genoeg energie! Maar de wekker gaat vroeg en je bed is nog zo lekker warm dus je draait je nog even 10 minuten om. Met het gevolg dat vaak het ontbijt wordt overgeslagen. Daarom deel ik vandaag 4 tips hoe je toch kunt ontbijten als je heel veel haast hebt.

Overnight oats

Dit ontbijt kun je al de avond ervoor klaar maken. Hier kun je mijn recept vinden. Het kost niet heel veel tijd om het te bereiden en de volgende ochtend hoef je alleen maar je bakje uit de ijskast te pakken en onderweg op te eten. Er zijn heel veel redenen waarom we havermout moeten eten. Wanneer je havermout eet zal je maag niet weer na een paar uren gaan knorren. Daarnaast bevat havermout weinig calorieën (350 kcal per 100 gram) maar wel veel eiwitten (11 gram per 100 gram). Een prima ontbijtje dus!

Orange-carrot cake overnight oats in a jar with grated apple, mashed banana, crunchy granola and almond butter - perfect!Bron

Vruchtensalade

Dit kan je ook 's avonds al maken. Neem wat stukjes ananas, mango, appel en banaan. Doe het in een bakje en je kan er nog wat aardbeien en bosbessen bij doen. Als laatste wat vers citroensap en je ontbijt is klaar. Ook lekker met wat verse blaadjes munt. De volgende ochtend kun je bijvoorbeeld een schep Griekse Yoghurt op het fruit doen zodat je ook nog wat eiwitten binnenkrijgt. 

































Rijstwafels met pindakaas

Dit is echt super snel en kun je ook 's avonds al voorbereiden. Doe 4 rijstwafels in een bakje en doe in een ander bakje een aantal scheppen pindakaas. De volgende ochtend doe je de twee bakjes in je tas en neem je een mes mee. Dit is echt een noodoplossing en ik zou het niet elke dag eten, omdat je dan andere voedingsstoffen mist. Ook lekker met wat plakjes banaan. 
This is such a good alternative Snack! Ricewaffle, peanutbutter and Banana slices. It's SO delicious!
Bron

Groene smoothie

Dit is denk ik wel mijn favoriet. En ik maak het dan ook bijna elke dag. Hier vind je mijn favoriete smoothie. Je zou dit ook al 's avonds kunnen maken, dat scheelt 's ochtends weer tijd. 
























Ik hoop dat je iets aan deze snelle ontbijttips hebt gehad, zodat je nooit meer je ontbijt hoeft over te slaan.

Heb jij nog een goede ontbijttip? Laat 'm achter in de comments 

Enjoy,
Dominique 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten