maandag 17 februari 2014

Het experiment met de zak snoep








Onlangs was er een dappere blogger die een experiment aan ging met een zak snoep, namelijk Teni van fitbeauty.nl. Zij heeft de zaksnoep niet aangeraakt en mij geïnspireerd om het experiment over te nemen. Waar ben ik aan begonnen?


Het experiment
Vanaf vandaag 11.00 uur draag ik een hele week een zak snoep bij me. Overal neem ik de zak mee naar toe. Als ik thuis ben ligt de zak altijd naast me, maar de zak gaat ook mee naar school. Ik hoop dat ook mijn studiegenoten de zak kunnen weerstaan ;) 

Candy...| http://ilovecolorfulcandies.13faqs.comlook at all those layers! how long would it take me to get through this??!!

Waarom?
Al maanden eet ik suikervrij, maar soms heb ik van die momentjes dat ik het liefst een hele snoepwinkel wil leegeten. Dan ben ik er helemaal klaar mee en ben ik bijna zover dat ik ermee stop en gewoon weer zoals iedereen ga eten. Toch doe ik het nooit, maar als er een hele week een zak snoep naast me ligt ben ik wel bang dat ik die inkakmomentjes de hele week zal hebben. Maar, waarom doe ik het dan toch als ik weet dat ik mezelf er mee kwel? Ik wil weten wat er in mijn hoofd omgaat en op welke momenten ik wil snoepen. Hoe voel ik mij op die momenten en hoe reageer ik als ik van mijzelf niet dat snoep mag opeten. 


Fitbeauty.nl
Lees ook de artikelen van Teni over hoe zij het experiment heeft volgehouden. Heel erg interessant, en misschien ga jij het ook proberen! Haar blog is ook erg leuk en inspirerend als je graag gezonder wil leven. Zeker een aanrader! :)


Wat vind jij?
Ik ben heel erg benieuwd wat jij van het experiment vindt. Verklaar je me voor gek of ben je eigenlijk heel erg benieuwd hoe ik er op reageer? 

Gelukkig verkopen ze ook tegenwoordig ook superfoods bij Kruidvat.. kan ook direct iets gezonds meenemen ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten