zaterdag 22 februari 2014

Recept: suikervrije Nutella


Homemade nutella
















Dit is echt heerlijk!! Suikervrije Nutella, ik wist niet dat dat zo lekker kon zijn. Zeker de moeite waard om het te maken. Want wie is er niet gek op Nutella?
Al een tijdje ben ik op zoek naar een makkelijk en betaalbaar recept voor Nutella, maar ik kon het niet goed vinden. De recepten waren erg verschillend en waren vaak ingrediënten nodig die best prijzig zijn. Na veel zoeken heb ik mijn eigen variant gemaakt en die is gelukt!

Wat heb je nodig (voor een klein potje)? 

  • 50 gram cacao
  • 2 eetlepels hazelnootpasta
  • 50 gram honing 
  • ongeveer 5 eetlepels amandelmelk
  • 2 theelepels vanille extract
  • 1 theelepel koek- en speculaaskruiden 
Ook heb je een handmixer en een potje nodig om de Nutella in te bewaren. 






\














Hoe maak je het?

Doe alle ingrediënten in een kom en mix het met een handmixer. De melk is een beetje op gevoel. Ik deed eerst een klein scheutje maar de Nutella werd toen best wel korrelig en ik wilde graag dat het smeuïg werd, maar misschien wil jij liever een andere structuur. De melk kun je dus naar eigen behoefte toevoegen. Als het de structuur heeft die jij lekker vindt, is het alweer klaar. Super makkelijk en lekker! 

De Nutella kun je eten op een rijstwafel of gebruiken voor bakrecepten. 

Nutella

Morgen een recept voor suikervrij ijs met Nutella..... 

oh, my! nutella banana ice "cream"! blend one frozen banana, 1 T. of nutella, 1 t. cocoa powder, and a splash of almond (or soy or rice or dairy) milk in a food processor and pulse until creamy. or use a blender and a little extra milk for a shake!!!!

Enjoy, 

Dominique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten