zondag 23 februari 2014

Recept: suikervrij banaan-nutella ijs


oh, my! nutella banana ice "cream"! blend one frozen banana, 1 T. of nutella, 1 t. cocoa powder, and a splash of almond (or soy or rice or dairy) milk in a food processor and pulse until creamy. or use a blender and a little extra milk for a shake!!!!

Gister deelde ik jullie mijn recept voor Nutella en zoals beloofd zou ik vandaag mijn recept delen voor banaan-nutella ijs. De temperatuur is alles behalve winter, dus dan is ijs ook best wel lekker :) 

Wat heb je nodig (voor 1 persoon)?

- 1 banaan 
- 1 eetlepel zelfgemaakte nutella
- Scheutje vanille extract 

Verder heb je ook een blender/keukenmachine nodig.

Hoe maak je het?

Snijd de banaan in plakjes en doe het in een kommetje voor een paar uur in de diepvries. Belangrijk is dat de banaan bevroren is voordat je er ijs van gaat maken. Als de banaan, na ongeveer 2 uur, bevroren is doe je het in een blender. Doe vervolgens de eetlepel Nutella, klein beetje melk of griekse yoghurt erbij en een scheutje vanille extract. Blend het totdat het een egale massa wordt. Als het blenden moeilijk gaat kun je er een beetje griekse yoghurt bij doen. 

Doe het ijs in een bak en zet het nog voor een paar uur in de vriezer. Als het na ongeveer 2 uur echt ijs geworden kun je op de bank ploffen, je favoriete serie/film aanzetten en genieten van je ijs! 

Ik was gister te ongeduldig om te wachten totdat het ijs was, dus ik had een milkshake... die trouwens ook super lekker was! 

Except when you're breast feeding a baby that is sensitive to ice cream. Then you're screwed :(






















Enjoy,

Dominique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten