zondag 9 maart 2014

Groene smoothie












Wat is het ontzettend lekker weer! Ik heb net mijn groene smoothie in de zon opgedronken en ik kreeg het gevoel alsof ik op een tropisch eiland lag. De warme zon en mijn frisse groene smoothie. Ik wil hem graag met jullie delen. Misschien krijg je er ook wel een tropisch-eiland-gevoel van.


Het is een groene smoothie vol vitaminen die je vast wel kan gebruiken nu de lente begint!

Wat heb je nodig (voor twee grote glazen)


  • halve citroen (het sap en twee dunne schijfjes)
  • 1 appel
  • 2 handen boerenkool
  • 2 handen spinazie
  • halve sinaasappel
  • 1 banaan
  • handvol ijsblokjes
  • 200 ml water
  • 100 ml amandel- of soyamelk

Ik heb er ook nog wat chiazaden en tarwegras in gedaan, maar dat is niet noodzakelijk. Mocht je graag superfoods willen proberen, Kruidvat verkoopt nu superfoods voor een betaalbare prijs :)

Wat moet je doen?

Je kan alles tegelijk in de blender doen, maar voor sommige blenders is dat teveel en is er een kans dat de blender snel kapot gaat. Daarom kun je het ook in stappen doen. Doe eerst het water samen met de banaan, het sap en de schijfjes van de citroen, de halve sinaasappel en de melk in de blender. Blend dit eerst. Doe daarna de boerenkool, spinazie, de appel en ijsblokjes in de blender. Blend dit weer. Als je de smoothie te dik vindt kun je er nog wat water of melk bij doen. Doe als laatste de superfoods er bij en blend het voor de laatste keer.

Schenk het in een groot glas, doe er een leuk rietje in, ga in de zon zetten en geniet van het prachtige weer en je heerlijke smoothie!

Enjoy,

Dominique!

Volg suikervrij eten nu ook op Facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten