vrijdag 7 maart 2014

Lunchideeën: snel en makkelijk mee te nemen















Eindelijk weer een artikel online, sorry! Ik wilde al veel eerder weer een artikel schrijven, maar school was heel erg druk. Daardoor had ik 's avonds ook weinig tijd om uitgebreid te koken en had ik voor de volgende dag ook geen lunch. Vandaag wil ik daarom een aantal tips met jullie delen hoe je met weinig tijd toch een suikervrije lunch mee kan nemen. Heb jij het soms ook heel erg druk dan kunnen deze lunchideeën je misschien helpen.


De recepten zijn heel erg basic en handig voor in noodgevallen. Soms komen niet alle voedingsstoffen voor in de gerechten. Belangrijk is dus dat je goed blijft variëren. Daarnaast is dit mijn manier en ben ik natuurlijk geen diëtist.

Rijstwafels met avocado

Dit gerecht kun je niet van tevoren al maken, dus je neemt de ingrediënten los van elkaar mee. Doe wat rijstewafels in een plastic zakje. Een halve avocado en wat markeel of tonijn in een bakje en je kan gaan. Op je werk of school kun je dan zelf met een vork je lunch 'bouwen' :) Ben je op een plek waar geen bestek is? Neem dan zelf bestek mee.
















Eieren met noten en groenten


Kook 's avonds wat eieren of bak een omelet. Doe de eieren in een bakje en doe er wat noten en groenten bij. Bijvoorbeeld wat cashewnoten, amandelen, komkommer, paprika, tomaten en wortelen.

Slawraps

Natuurlijk kun je ook de slawraps maken. Het recept vind je hier.













Gevulde paprika

Dit gerecht kun je 's avonds maken, maar ook op je werk of school. Maak een mengsel van hüttenkäse, tomaatjes en bosuitjes. Pak vervolgens een rode paprika en vul die met het hüttenkäse mengsel. Je kan het hüttekäse mengsel en de paprika ook los van elkaar meenemen en de volgende dag het hüttenkäse mengsel in de paprika doen.

Ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn snel en makkelijk mee te nemen lunchideeën! Heb je zelf nog een goede tip voor een makkelijke lunch, laat die dan zeker achter in de comments :) Ik kan ook nog steeds tips gebruiken!

Enjoy!
Dominique

2 opmerkingen:

  1. Lekker! Heb je de foto's zelf gemaakt? Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie. Nee deze foto's heb ik niet zelf gemaakt. Ik probeer zoveel mogelijk zelf foto's te maken, maar soms lukt dat niet. Hoop dat je wat aan de tips hebt gehad :)

      Verwijderen