woensdag 30 juli 2014

Verfrissend drankje voor in de zomer


strawberry mint smoothie /iemo


Vinden jullie het ook zo heerlijk dat de zon steeds vaker schijnt? Ik word er helemaal vrolijk van en heb dan ook zin in verfrissende zomerse drankjes. Vandaag deel ik met jullie mijn favoriet. Het is erg makkelijk, maar zo lekker dat ik het graag wil delen.

Wat heb je nodig?

  • Glas water
  • 10-12 aarbeiden
  • Blaadjes van 3/4 takjes munt 
  • Handvol ijsblokjes
En je hebt een blender of staafmixer nodig. 

Hoe maak je het?

We beginnen met de ijsblokjes. Als jouw blender een ice-crushfunctie heeft crush je eerst het ijs. (Heeft je blender geen ice-crushfunctie? Dan zou ik de ijsblokjes als laatste toevoegen in je glas. Ik heb een tijd ijsblokjes gecrushed met een blender zonder ice-crushfunctie. De blender heeft het een tijd volgehouden, maar is uiteindelijk wel kapot gegaan.) Heb je de ijsblokjes gecrushed doe dan het water, aarbeien en de munt in de blender. 










Even mixen en klaar! Dat was snel he? :) Misschien vind je het niet zoet genoeg. Dan zou je nog wat honing kunnen toevoegen. Giet het in een glas, rietje er in en genieten van je ijskoude drankje en de warme zon. 

Het was zo lekker dat ik helemaal vergeten ben foto's te maken. Stommm! Als jij het gemaakt hebt, vind ik het heel leuk als je een foto stuurt via Twitter of Facebook

Enjoy,
Dominique 

Bron:
Foto 1

2 opmerkingen:

  1. Ah, lijkt me heerlijk! Als er weer een fijne zomerse dag is ga ik deze eens uitproberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk om te lezen :) Ben benieuwd of je 'm ook zo lekker gaat vinden.

      Verwijderen