woensdag 6 augustus 2014

Spinaziechips met spinazie van Willem&Drees



























Ken je Willeme&Drees? Zij brengen allerlei soorten fruit en groenten van de boeren uit jouw buurt naar jouw supermarkt.  En natuurlijk altijd hartstikke vers. De meeste boeren telen ook nog eens biologisch(-dynamisch). Wat heel erg goed is! Wat ik ook zo leuk vind aan Willem&Drees, is dat ze kiezen voor vergeten groenten en bijvoorbeeld bijzondere appelrassen. Toch leuk om eens te variëren en iets nieuws te proberen.

Ik ontving een kistje met wat groenten en fruit (dit is geen gesponsorde post en het kistje heb ik ook niet ontvangen voor mijn blog). Het leek mij leuk om met jullie te delen wat ik er mee gemaakt hebt. De bramen waren al heel snel op, want die waren zó lekker! Met de aardbeien heb ik ijsjes gemaakt en het recept komt binnenkort online. Maar vandaag gaat het om de spinazie! Daar heb ik chips van gemaakt. Misschien klinkt het wat vreemd, maar het smaakt erg lekker. En natuurlijk veel beter dan echte chips. Laten we beginnen.

Een tijdje geleden was boerenkoolchips trouwens erg populair, maar de boerenkool heeft plaats gemaakt voor spinazie. Spinazie heeft natuurlijk al een beetje de vorm van chips, waardoor het nog meer op chips gaat lijken. Alleen de kleur komt niet overeen. Als de chips uit de winkel groen is, zou ik het niet meer eten haha.

Wat heb je nodig?

  • Spinaziebladeren 
  • Olijfolie of kokosolie
  • Peper en zout
  • Knoflookpoeder en/of paprikapoeder (optioneel)

























Hoe maak je het?

Verwarm als eerste de oven voor op 200 graden Celcius. Vervolgens heb ik de spinazie in kleinere stukken gesneden. Zoals je op de eerste foto kan zien, zijn het erg grote spinaziebladeren. Als je een zak spinazie uit de winkel koopt hoef je ze niet meer te snijden. En als de spinazie nog niet gewassen is, kan je dat ook nog even doen. 




















Leg de spinaziebladeren op een bakplaat (met wat aluminiumfolie of bakpapier er onder) en besprenkel het met wat olijfolie. Vervolgens wat peper, zout en andere kruiden en het kan de oven in voor ongeveer 10-15 minuten. Het hangt een beetje van de oven af, dus houd het goed in de gaten. 
















Als de chips er een beetje verschrompeld uitziet, is het klaar. Laat het dan nog even afkoelen, zodat ze knapperig kunnen worden. Het ziet er niet heel erg mooi en lekker uit, maar dat is het echt. Probeer het maar gewoon eens :) 

























Vergeet ook zeker niet een keer in de supermarkt op zoek te gaan naar de kistjes van Willem&Drees. Of volg ze op Facebook of Twitter.

Enjoy,

Dominique 
Volg Suikervrij Eten op Facebook en Instagram  voor extra foodphoto's. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten