maandag 10 februari 2014

Recept: Courgette pasta met gegrilde zalm



















Ooohh I looooove pasta... Het maakt niet uit welke saus of welke soort pasta, het liefst eet ik het elke dag, maar ik weet dat het niet goed voor me is. Een aantal weken geleden kwam ik een pastarecept tegen, maar dan helemaal clean en suikervrij (yes!). De pasta was namelijk vervangen door courgette. En het is heerlijk! Ben je ook gek op pasta? Check hoe je dit recept kan maken.

Om dit recept te kunnen maken, heb je een julienne peeler nodig. Ze verkopen de julienne peeler bij Bol.com, maar hij is nu niet leverbaar. Ik heb een Herman den Blijker julienne peeler die ze verkopen bij Blokker.

Dit recept wilde ik weken geleden al maken, maar ik kon steeds geen julienne peeler vinden. Vandaag kwam mijn vriend thuis en hij had er eentje voor mij gekocht, jeeeej! Dus ik ben direcht de keuken in gedoken om deze pasta te maken.

Oke, let's go! Wat hebben we nodig? (voor 2 personen + 2 porties voor de volgende dag)

- 2 grote courgettes (of 3 kleine courgettes)
- 4 zalmfilets
- Cherrytomaten (zoveel je wil)
- 1 teentje knoflook
- Peper en zout
- Citroensap
- Olijfolie

Hoe maak je het?

Laat de grill verwarmen. Ik gebruikte een soort tosti/grillapparaat, maar je kan natuurlijk ook een grillpan gebruiken. Leg de ontdooide zalmfilets op een bord en schenk er een klein beetje olijfolie overheen. Kruid de zalm met peper en zout en wat knoflookpoeder (of wrijf met een half knoflookteentje over de zalm). Doe de zalm in de grillpan (of grillapparaat).














Ondertussen schil je de courgette in de lengte met julienne peeler zodat je pasta slierten krijgt.
















Snijd een teentje knoflook en een aantal cherrytomaten door de helft. Laat een wokpan heet worden en doe er een heel klein beetje olijfolie in. Doe de courgettepasta met de knoflook in de hete wokpan en laat het echt een paar minuten even warm worden (ongeveer 2 minuten). Doe de cherrytomaten erbij en sprenkel er een klein beetje citroensap overheen.

En klaar ben je! Ik heb deze maaltijd in maximaal 15 minuten gemaakt, super snel en heel lekker!
Zucchini angel hair pasta with barbecued salmon
(Oeps, vergeten een foto te maken)

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten